2016-03-18 @ 00:18:22 / Allmänt

"Stadsponnyn"

That moment när ens häst slappnar av så fort man kom ut på den asfalterade och trafikerade vägen efter att ha haft lite småpanik på, vad jag tyckte, väldigt trevliga grusvägar.. 

Så säg hej till min stadshäst som försöker vänja sig med ett liv utan tätbebyggt bostadsområde, asfalt och massor med trafik.

Visserligen stod vi mitt i Glömsta väldigt länge bland bilar, hus, människor och i princip endast trafikerade asfalterade vägar. Sista sommarbetet där låg precis bredvid en byggarbetsplats där dom la ner stora vattenrör, sprängde, grävde, lastbilar gick i ett och även grävmaskiner. Ja ni kan ju tänka er, det här stället var i slutet inte ett ultimat ställe att ha häst på men var Shino speciellt berörd? Nope inte ett dugg.. Tur var ju det för vi var även tvungen att gå igenom arbetsplatsen för att ta oss till stallet. Han och hans kompis brukade ligga och sova i den änden där dom arbetade fick jag veta av en av gubbarna som jobbade.. Varför inte liksom? 

Det här är från betessläppet, ni ser ju bakgrunden med rören och ena grävmaskinen. 

Här var en jämförelsebild, översta från Glömsta (där ser man vägen som dom fixade åt oss så vi kunde ta oss "smidigt" till stallet, men som sagt obrydd ponny så jag var tacksam plus att dom var väldigt bussiga) och understa från Hammersta. 

Avslutar det oklara inlägget med Herr Skeptisk från idag, lugna grusvägar är som sagt ingen höjdare :')





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: